Колыхаев хочет услышать людей? Или игра в демократию?
В понедельник, 21 декабря 2020 года, в городском совете пройдут городские общественные обсуждения по проекту бюджета Херсонской городской территориальной общины на 2021.
Об этом говорится в соответствующем распоряжении Херсонского городского головы.
Обсуждение состоится в 14.00 в большом зале здания Херсонского городского совета (пр. Ушакова, 37).
Необходимость на проведения этих обсуждений настаивала общественность Херсона.
Вот что, по поводу него думают жители города:
В останні роки в Херсоні склалась гарна традиція, напередодні Нового Року проводити громадські бюджетні слухання. Проводять їх, як правило Департамент фінансів за підтримки Громадської ради.
Як тільки з'являвся проект бюджету преставники ГР зустрічались з керівництвом Департаменту фінансів та обговорювали проблемні питання. Після цього громадська рада готувала свої пропозиції і оголошувала їх на громадських слуханнях. Депутати частково підтримували пропозиції громадськості, частоково ні, особливо ті, що стосувались скорочення утримання комунальних підприємств.
Але, як би там не було, в місті щорічно відбувався діалог, а бюджетний процес був більш-менш прозорим.
В цьому році бюджет буде приймати нова влада, яка тільки входить в курс місцевих проблем, але є всі передумови для проведення бюджетних слухань.
По перше, проект бюджету вже давно готовий та розміщений на сайті. По друге, проведення бюджетних слухань вимагає стаття 76 Статуту міста. Громадська рада підготувала свої пропозиції і готова їх обговорювати.
Про що іде мова:
1. Влада має публічно поінформувати про зменшення обсягу бюджету розвитку та скорочення його головних витрат, наприклад на ремонт доріг.
2. Також має бути надано пояснення щодо зменшення майже на 30 млн. грн. зарплат педагогічним працівникам, зменшення з 242 до 14 млн. видатків на поточні витрати Управління освіти, зменшення з 45 до 0,5 млн. видатків на ліки.
3. Громадська рада пропонує: у звязку з необгрунтованістю розрахунків суми компенсації за пільговий проїзд в громадському транспорті, та у звязку з відміною виконкомом в весни 2020 року пільг для всіх пільгових категорій, виключити з проекту бюджету компенсації за пільгові перевезення усіма видами транспорту на час карантинних обмежень. Відшкодовувати КП "Херсонелектротранс" фактичні збитки за рахунок міського бюджету на підставі публічно захищеного керівництвом КП фінансового плану."
4. В місті буде затверджена нова структура виконавчих органів, на сайті вже розміщений проект документу. Загальна кількість працівників виконавчих органів, хоч і не суттєво, але збільшиться з 542 (інформація з програми Ігоря Колихаєва) до 555.
Суттєво збільшиться кількість департаментів (зараз 3, буде 13). За логікою має стати більше управлінь та відділів. Зарплата керівників департаментів та їх заступників значно більша ніж в управлінні, і відповідно у відділі, тому загальний обсяг фінансування може суттєво збільшитись. Важливо заслухати публічну інформацію начальника Департаменту фінансів щодо витрат на утримання влади.
Проєктом бюджету зростання не передбачено, отже, треба розуміти, звідки плануються кошти на додаткові витрати, скільки їх буде.
5. Хоча в новому бюджеті суттєво зменшені витрати на КП, вони залишаються достатньо високими. Наприклад, по Департаменту ЖКГ на фінансування КП заплановано 23.7 млн. грн. Громадська рада пропонує розшифрувати ці видатки та прибрати ті що мають іти на утримання підприємств. Зберегти фінансування лише послуг, ринок яких є природною монополією, і лише в межах публічно захищених фінансових планів.
6. Громадська рада пропонує переглянути фінансування районних у місті рад. На нашу думку мають фінансуватись тільки голови та працівники, які працюють в системі виконавих органів, що забезпечуюють життєдіяльність міста та надають послуги населенню.
Наприклад, працівники соціальних служб. Всі інши, включаючи водіїв, працівників бухгалтерій не мають фінансуватись з бюджету.
7. Громадська рада вважає паркувальну справу в місті невпорядкованою та незаконною. Тому, до наведення ладу в справі паркування ми пропонуємо зняти з доходів 625 тис. грн., а збирання плати за паркування тимчасово припинити. Все одно, до бюджету кошти майже не поступають.
Громадська рада має ще ряд пропозицій та питань до бюджету 2021. певний, що є багато питань у організацій, які не входять до складу ради та у простих громадян.
Актуальність проведення бюджетних громадських слухань, в умовах гострої економічної кризи надважлива.
Бюджет по доходам Херсона:
2019 - 2,9 млрд грн,
2020 - 2,4 млрд грн,
2021 - 2,7 млрд грн.
У 2017-2018 цифри були більшими за рахунок медичної субвенції, яка йшла з держаного бюджету до місцевого бюджету.
Для фінансування закладів охорони здоров’я.
Але з 2018 року таку субвенцію перестала отримувати перша ланка, а в 2019 - друга.
Зараз ці кошти йдуть через НСЗУ відразу напряму до закладів охорони здоров'я, без участі місцевого бюджету.
Что было на самих обсуждениях. в интернете разместили лучшую выборку выступления общественных активистов города Херсона, здесь youtu.be/VB_pkWUVTWs
Комментариев нет:
Отправить комментарий