среда, 12 августа 2015 г.

Нужны ли китайские инвестиции Херсонщине? Что после них бывает. Примеры.

Після візиту делегації Херсонської області у Китайську Народну Республіку в червні 2011 року
відбулися ще три зустрічі китайських представників з посадовими особами органів державної влади України в продовження попереднього обговорення.

Так, 12 вересня 2011 року, голова обласної державної адміністрації Микола Костяк та його заступник Анатолій Хоменко провели зустріч з керівниками компаній MUYANG GROUP CO. LTD Ванг Іван та Чарлзом Шин (Китайська Народна Республіка).

Метою зустрічі було обговорення шляхів співробітництва в агропромисловій сфері. Ванг Іван зауважив, що на сьогодні компанія займає друге місце по виготовленню комбікормів у світі та перше місце – по переробці рису. Наголосив на тому, що компанія має намір запровадити виробництво комбікормів на території України, зокрема і у Херсонській області.

Голова ОДА запевнив, що зі свого боку докладе усіх зусиль для комфортної праці інвесторів та впровадження запропонованих інвестиційних проектів.

06 жовтня 2011 року, в приміщенні Херсонської обласної державної адміністрації відбулася зустріч заступника голови облдержадміністрації Анатолія Хоменко і т.в.о. начальника управління зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності облдержадміністрації Андрія Пристая з представниками компанії MUYANG GROUP CO. LTD (Китайська Народна Республіка). До складу делегації від китайської сторони увійшли Девід Дай генеральний директор MUYANG GROUP CO LTD та Іван Ванг  комерційний директор MUYANG GROUP CO LTD.
Ця зустріч була продовженням попереднього обговорення в ході візиту херсонської делегації в червні 2011 року до КНР та по результатам міжнародного інвестиційного форуму «Таврійські горизонти: привабливість, співпраця, інвестиції, економічний розвиток», що відбувся 23-24 вересня в місті Нова Каховка, та відкрив можливість для інвестування в економіку області найближчим часом близько трьох мільярдів доларів.

Генеральний директор MUYANG GROUP CO LTD Девід Дай ознайомив присутніх з інвестиційною діяльністю свого підприємства та про наміри розпочати співпрацю в Україні саме з Херсонської області. Головний профіль діяльності – виробництво агропромислового обладнання, будівництво «під ключ» об’єктів сільськогосподарського спрямування, таких як, ферми, птахофабрики та елеватори.

Зазначені заходи підтверджують те, що органи влади України не врахували наслідки китайських інвестицій у сільське господарство  в нерозвинених країнах.
Багато експертів розцінюють ці наслідки, як загрозу для економічної безпеки цих країн (Богдан Малиновський, журнал «Український тиждень»).

«Наприклад, у Росії агрохолдинги, контрольовані китайцями (наприклад, тими, хто зумів отримати громадянство, або нерезидентами через підставних юросіб), швидко перетворюються на справжні колонії Китаю.
Тут якомога ширше залучається робоча сила з Піднебесної (часто нелегальна), а господарство цілком переходить на її насіння, добрива та пестициди», - йдеться у статті.

Піднебесна домагається права застосовувати власні технологічні нормативи, як, наприклад, це хочуть зробити в китайсько-білоруському індустріальному парку в Смолевицькому районі під Мінськом. Відтак використання в таких зонах ГМО та шкідливих для людини пестицидів стає цілком законним, а самі китайські інвестори – непідвладними законам цієї країни», - йдеться у статті.

Китай уже відкрив кредитну лінію на $3 млрд. на розвиток спільних проектів в АПК України, із яких половина буде спрямована на розвиток зрошення в Херсонській області – регіоні родючих чорноземів і водночас одному з найрідше заселених в Україні. Таким чином українські сільгоспземлі можуть дістатися китайцям

У грудні 2012 року в Гонконгу (Китай) підписано меморандум про створення китайсько-українського інвестиційного фонду. Китайці планують залучити 6 млрд. дол. на розвиток сільського господарства в Україні, з них 600 млн. – вже цього року.
Першочерговими визнані проекти:
- будівництва на території України заводів із виробництва засобів захисту рослин і добрив;
- модернізації іригаційних систем;
- використання нових технологій для підвищення врожайності і продуктивності скотарства і птахівництва.
В асоціації наголошують, що Китай зацікавлений у нарощуванні імпорту високоякісної української продукції агрокомплексу задля підвищення власної продовольчої безпеки. Херсонська та Харківська області можуть першими довідатися про те, що таке китайські інвестиції в сільське господарство.
Херсонська область відносно малозаселена, і там китайці планують відновити іригаційну систему, яка там існувала ще з часів СССР.
При цьому чильники української влади заявляють, що «…великим інвесторам посприяємо в можливості отримання в оренду крупних земельних наділів" (М.Добкін – Голова Харківської ОДА).

Область сподівається отримати інвестиції та робочі місця. Хоча останнє сумнівно: досвід Росії показує, що китайці воліють привозити з собою своїх "дешевих" робітників.

Китайські овочівники заполонили Сибір, Далекий Схід, Урал, вже з'явилися на Кубані. А тепер китайці обживають і Центральну Росію. І відгуки про їхню діяльність не схвальні – вони так виснажують землю, що після їхньої "оренди" там довгі роки нічого неможливо виростити, крім бур'яну. Вони заражають землю пестицидами, а продукти, вирощені китайськими мігрантами, за вмістом нітратів та інших хімічних домішок перевищують усі розумні межі – навіть для російського невибагливого споживача.

У Красноярську справа закінчилася тим, що довелося зруйнувати теплиці, які в свій час були побудовані навколо міста. Цьогоріч влада Красноярсного краю заборонила в'їзд із Піднебесної гастарбайтерам-овочівникам – у господарствах, організованих китайцями, вміст у ґрунті бензопірену і миш'яку значно перевищував гранично допустимі концентрації.

Ці землі довелося просто вилучити із сільгоспобігу. Представники контрольних органів стверджують – відстежити технологію вирощування сільгосппродукції вкрай важко: багато видів гербіцидів, пестицидів та інших добавок російським вченим узагалі не відомі.
Доходи в російську казну теж виявилися значно менше очікуваних – податківці з китайських овочівників нічого не могли зібрати – ті приховували врожайність.

З аналогічними проблемами стикнулася Самарська область. Тут величезне китайське господарство вирощувало в теплицях овочі, рясно "присмачуючи" їх хімікатами. У добривах, які застосовували китайські мігранти, Россільгоспнагляд знайшов дуст, ще 40 років тому заборонений до використання в Росії. Цей хімікат надзвичайно небезпечний для людини і фактично не виводиться з ґрунту.

Для фахівців не секрет, що Китай використовує кредитування як інструмент експансії. Надаючи кредитну лінію якомусь уряду, скажімо, на будівництво, вони ставлять умови: матеріали постачатимуть із Китаю, робітників – теж.
Це те, що радикально відрізняє Китай від інших інвесторів. Обов'язковий супутник китайських інвестицій – посилення міграційних процесів. Для перенаселеного Китаю території Росії та України – ласі шматки.

Китайська влада зацікавлена у відтоку свого населення: де б китаєць не опинився – він залишається китайцем, і в нових країнах буде створювати свій "маленький Китай".

При цьому суперечливим чином сприймається офіційна інформація про те, що на Херсонщині до 2020 року будуть збільшені площі зрошення до 460 тис. га:
«Завдяки підтримці Президента України Віктора Януковича на Херсонщині впроваджується багато  значущих  інфраструктурних проектів, одним із таких є відновлення зрошувальних систем», - сказав голова Херсонської обласної державної адміністрації Микола Костяк під час спілкування з журналістами по завершенню обласного комітету з економічних реформ.

Начальник Херсонського обласного управління водних ресурсів Єгор Коваленко наголосив, що за останні три роки площа зрошуваних земель на Херсонщині збільшилась, а завдяки  комплексній програмі розвитку водного господарства Херсонської області, планується до 2020 року мати площі зрошення, які складуть 460 тис. га, за радянських часів вони були 426 тис. га».

Тоді навіщо вести мову про залучення іноземних інвестицій на вкрай невигідних для України умовах?

Авжеж, політика відродження національного сільгоспвиробника в Україні навіть не розпочиналася за усі роки існування незалежної України. Протекції вітчизняним аграрникам не було, бо щороку ціни на паливо збільшуються, а ціни на закупівлю сільгосппродукції, або зменшуються, або залишаються на рівні, що не сприяє відновленню виробництва.

Руками влади України явно організується і провокується економічно-демографічна експансія земель України. В першу чергу земель стратегічного значення - сільгосппризначення. При дозволі політичної влади України на ввезення китайськими підприємцями своїх інвестицій, в Україну будуть завезені китайські матеріали і китайська робоча сила, яку потім ні за яких обставин не виставиш за межі України і не повернеш на їх етнічну батьківщину.

Цьому є підтвердження сумного досвіду влади радянських часів, коли до м.Херсона було дозволено приїзд громадян В’єтнаму для роботи на Херсонському ХБК. Тоді їм давали лише ліжко в гуртожитку, але депортувати на Батьківщину їх вже неможливо з збігом багатьох формально-правових обставин.

По програмах так званих інвестицій, китайці не будуть створювати робочі місця для українців. Цього не буде! Навпаки! Китайці заволодіють землями, позбавивши наших товаровиробників засобів виробництва, і ще більше сприятимуть безробіттю українського селянства. Це влада України не може не усвідомлювати. Тоді де ж захист національних інтересів українців? Невже влада України реалізує політику глобального тіньового світового уряду на подальше послаблення і колонізацію України?

Вкрай небезпечно для українського народу те, що владою не враховується потенціал Китаю, як ядерної надпотужної держави. І якщо така супердержава "входить" до когось в «хату», то повороття цьому вже не буде. Фактично це і є те тихе "монголо-татарське" нашестя, про які багато віків назад мріяли іноземні загарбники. Тільки тоді політична національна слов'янська влада України не давала дозволу іноземцям на "прохід" до власної території. Внаслідок цього загарбники військовим чином вторгалися до українських земель. А сьогодні східним стратегам в тисячі разів легше, бо не треба ніяких витрат на військо, так як двері їм мирно відчиняє сама антиукраїнська по своїй суті влада!
Це явно всупереч національним інтересам народу України!

Китайська влада, знаючи і дотримуючи демографічних законів щодо своєї нації, буде провадити таку демографічну політику, за якої підтримуватиме чистоту своєї раси. Владою Китаю, ймовірніше за все, заборонятимуться змішані шлюби. Натомість, попри заборони багатодітних сімей в континентальному Китаї, будуть зняті заборони на двох і більше дітей в землях нових китайських колоній, однією із яких цілком реально може стати Херсонська область.
Така можливість розвитку подій в Херсонській області означатиме припинення українського етапу історії і початку китайської ери зростання Китаю на нових територіях.

Потрібно зупинити заходи по залученню китайських інвестицій на вище наведених умовах!
Треба негайно розробити Програму протекції і сприяння національному сільгосптоваровиробнику.
Через законодавство і відповідні економічні, фінансові заходи створити умови - то дуже швидко з’являться свої, НАЦІОНАЛЬНІ ІНВЕСТОРІ у сільському господарстві України.

Треба владі України практикувати такі форми міжнародного співробітництва, щоб народ України при цьому не платив за таке «співробітництво» своїм суверенітетом та свободою, як економічною, так і політичною.
Ми сприймаємо лише взаємовигідне співробітництво, в тому числі і з Китаєм, коли не поступаємося національними інтересами українців.

Комментариев нет:

Отправить комментарий